אסטרטגיית השיווק החשובה לכל עסק היא פרסום. לא משנה באיזו שיטה בוחרים כדי לפרסם את העסק, כל עוד עושים את זה נכון – זה המפתח להגדלת ההכנסות ולהמשך העבודה השוטפת. כדי שהפרסום יניב תוצאות טובות יש כמה כללי ברזל שצריך להכיר:
כשעסקים רוצים לבלוט, הם כמובן יפנו לפרסום בגוגל. בין אם אורגני או ממומן, חשוב שכל בעל עסק ומנהל שיווק יכירו את כללי המשחק. גוגל הוא מנוע חיפוש פופולרי מאוד ורובנו משתמשים בו כדי לשאול כל שאלה, אפילו הקטנה ביותר. לכן, שיווק ופרסום בגוגל הוא מרכיב שיווקי משמעותי לכל בעל עסק.
כשזה מגיע לשיווק במנועי חיפוש, ישנן שתי אסטרטגיות בהן משתמשים מנהלי שיווק היום: הראשונה – SEO, שזה בעצם מונח שמאגד בתוכו מספר שיטות לקידום אתרים במנועי החיפוש. כמו למשל איתור מילות מפתח, אופטימיזציה לדפי אינטרנט והפניות לקישורים דומים. מה שחשוב לדעת לגבי השיטה הזו זה שאין נוסחת קסם ל-SEO. מנועי החיפוש משנים לעיתים את האלגוריתמים שלהם ושיטות ה-SEO משתנות יחד איתן. למעשה, SEO משתמש בשיטות מומלצות כדי לנסות ולהגדיל כמה שיותר את הסיכויים של העסק להגיע לקהל יעד הנכון ולהעלות את הדירוג של האתר.
האסטרטגיה השנייה היא קידום ממומן, שאמנם עולה כסף, אבל בהחלט משתלם כשאנחנו מעוניינים להרים את האתר שלנו לראש הרשימה במנועי החיפוש. הקידום הממומן הוא בהחלט שיטה מעולה שתבטיח שהאתר שלך יופיע בדיוק איפה שצריך אותו. בשיטה האורגנית, ה-SEO, יכול לעבור זמן רב עד שרואים תוצאות ממשיות ומנגד, קידום אתרים ממומן מקצר את הדרך בהרבה. בנוסף, גם לאנשים בלי הרבה ידע בקידום אתרים יוכלו להשתמש בכלי הזה בפשטות – מדובר בכלי אינטואיטיבי ולא חייב ידע או ניסיון קודם כדי להתחיל לפרסם בשיטה הזו. בקידום ממומן, בשונה מ-SEO, אתה בעצם משלם כשיש תוצאות – כשמישהו נכנס לאתר שלך דרך מנועי החיפוש אתה משלם. מוכר גם בשמו PPC – Pay-Per-Click.
פרסום ממומן בגוגל לא תמיד ישפר את הדירוג האורגני במנועי החיפוש אך הוא כלי גמיש שמאפשר לעסקים בכל גודל למשוך אליהם את תשומת ליבם של לקוחות פוטנציאלים ברגעים החשובים, כלומר – כשהם מחפשים את השירות או המוצר שאתה מוכר.